Головна | Статті | Конференції | Анонси | Галерея | Контакти

Волинь туристична

Волинь туристична

,

Агросадиби Волині

,

Туристичні райони

, Волинь, Луцьк, туризм, екскурсії
 



Меню сайту
Пошук
Наші партнери
Музейний простір України
Музейний простір Волині
Історична Волинь
Львівський історичний музей
Рівненський обласний краєзнавчий музей
Житомирський обласний краєзнавчий музей
Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному
Державний архів Волинської області
Волинська обласна організація Національної спілки краєзнавців України
Національна спілка краєзнавців України
ДП „Волинські старожитності” ДП „НДЦ” „Охоронна археологічна служба України” Інституту археології НАН України
Волинська обласна універсальна наукова бібліотека імені Олени Пчілки
Галерея мистецтв „Арт-кафедра”
Сайти музеїв
Волинської області
Форма входу
Календар
Головна » 2020 » Квітень » 23 » З колекції Музею волинської ікони: «Спас Вседержитель»
08:45

З колекції Музею волинської ікони: «Спас Вседержитель»

Закрити баннер

Вашій увазі пропонуємо рідкісний для Волині образ «Спас Вседержитель» XVIII ст. з ростовим зображенням Ісуса Христа. Ікона такого іконографічного типу є єдиною у нашій колекції.

Зображення Спаса у ріст звичніше бачити у сценах Воскресіння, Вознесіння, Преображення. Епітет «пантократор», який у перекладі з грецької означає «властитель всього» говорить про всесильну, божественну сутність Ісуса Христа, який прийшов у світ у людській подобі. У волинській іконі вдало поєднані живопис (лик, руки і ноги Ісуса Христа) та глибоке гравіювання з срібленням і золоченням (німб, одежі, тло) по товстому шару левкасу, що створює ілюзію коштовного окладу. Автор прикрашає тло ікони граційно вигнутими пагонами з листям. Золото і срібло Одночасно і колір, і світло – світло божественної слави і сили. Поєднання сріблення і золочення на іконі покликане підсилити велич Ісуса як Вседержителя, Владики неба і землі.

Композиція ікони вирізняється строгою фронтальністю і статичністю, що надає постаті Ісуса особливої урочистості, царственості і величавості. У виконанні народного майстра Владар світу постає не грізним суддею, а надзвичайно добрим і відкритим помічником та порадником. Лик Спаса ясний і просвітлений, погляд великих карих очей проникає у душу кожного вiруючого. Правиця піднята у двоперсному благословляючому жесті, лівою рукою він тримає кулю, державу (сфера з хрестом). Вседержитель зображується у віці проповідництва, у традиційних одежах – золотому хітоні i срібному гіматії, які прикрашені дрібним рослинним орнаментом. Складки oдеж модельовані глибокими довгими лініями. Зображення Ісуса у хітоні і гiматії повертає віруючих у часи, коли облачення християнських священнослужителів ще не мали власного вигляду і нічим не відрізнялися від цивільного костюма. Босими ногами Спас стоїть на хмарах, які символізують царство небесне. Монограми Ісуса виконані червоною фарбою i розміщені на тлі ікони.

Не випадково на іконі Спаситель благословляє двоперсним жестом, який символізує єдність його двох природ, двох сутностей – божественної і людської. Іконописці прагнули наділити Ісуса Христа одночасно божественною силою і величчю, з одного боку, і людською проникливістю і співпереживанням, з іншого. Істинно, владика світу, для якого «небо служить троном, а земля підніжжям ніг». На іконі тим небесним троном виступають хмари, на яких він стоїть босоніж, і цією деталлю підкреслена його особлива земна простота і відкритість до людей.

Кулю увінчує чотириконечний хрест, який знаменує утвердження християнства у світі людей, символізує єднання влади земної та небесної.

Джерело: Музей волинської ікони

Переглядів: 289 | Додав: administrator | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Зробити безкоштовний сайт з uCoz
Зробити безкоштовний сайт з uCoz