Головна | Статті | Конференції | Анонси | Галерея | Контакти

Волинь туристична

Волинь туристична

,

Агросадиби Волині

,

Туристичні райони

, Волинь, Луцьк, туризм, екскурсії
 



Меню сайту
Пошук
Наші партнери
Музейний простір України
Музейний простір Волині
Історична Волинь
Львівський історичний музей
Рівненський обласний краєзнавчий музей
Житомирський обласний краєзнавчий музей
Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному
Державний архів Волинської області
Волинська обласна організація Національної спілки краєзнавців України
Національна спілка краєзнавців України
ДП „Волинські старожитності” ДП „НДЦ” „Охоронна археологічна служба України” Інституту археології НАН України
Волинська обласна універсальна наукова бібліотека імені Олени Пчілки
Галерея мистецтв „Арт-кафедра”
Сайти музеїв
Волинської області
Форма входу
Календар
«  Вересень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Головна » 2021 » Вересень » 21 » З колекції Музею волинської ікони: «Богородиця Одигітрія»
11:58

З колекції Музею волинської ікони: «Богородиця Одигітрія»

Закрити баннер

Ікона «Богородиця Одигітрія».
XVIІ ст.

Походження: Успенської церкви с. Твердині Локачинського р-ну. Експедиції Волинського краєзнавчого музею 1982 р. Реставрація: 2005 р., майстерня ВКМ, П. Петрушак, А. Чабан.

Матеріали і техніка: дошка (3) липова, шпуги (2) наскрізноврізані, левкас, темпера, гравіювання, золочення, сріблення.

До музею ікона потрапила під записами 1863 р., про що свідчив напис у нижній частині живопису. По завершенні реставраційних робіт, розпочалися дослідження іконографії та живописного стилю пам’ятки, яка розміщена в експозиції музею.

Тема Богородиці Одигітрії є однією з найдавніших і найшанованіших у давньому мистецтві країн як східного так і західного християнських обрядів. Цей іконографічний тип є водночас найпоширенішою версією Богородичних ікон в Україні та зокрема на Волині. Іконографія ряду зображень Богородиці Одигітрії XVIІ ст., написаних волинськими майстрами, як й ікона з Твердинь, мають спільні характерні особливості: голова Богородиці покрита серпанком під мафорієм, вона підтримує Дитя, високо піднявши ліве передпліччя, видається, що Ісус сидить не на руці Діви, а на тканині мафорію. Його стопи змальовані поруч одна одної, правиця піднята до шиї, а ліва рука вільно лежить на колінах. Ісус зображений у довгій сорочечці, перепоясаній червоним поясом, зав’язаним бантиком та гіматії, накинутим на ліве плече. Волинський іконописець лаконічно та майстерно, з відтворенням матеріальності, моделює відливи бганок темно-коричневого оксамиту у мафорії Богородиці. Гармонійним коричневим кольором виписаний гіматій Ісуса, асист якого зроблений рідкісним способом – твореним золотом з пензля. З особливою майстерністю виконані лики, які ніби випромінюють світло – виразні та ліричні, з ідеально правильними рисами.

Можливо, іконографічним джерелом для автора пам’ятки, стала ікона Богородиці з Мстиславового храму у Володимирі-Волинському, подарована місту в кінці ХV ст., а з XVIІ ст. вона стала шанованою як чудотворна Братська.

Джерело: Музей волинської ікони

Переглядів: 250 | Додав: administrator | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Зробити безкоштовний сайт з uCoz
Зробити безкоштовний сайт з uCoz