Головна | Статті | Конференції | Анонси | Галерея | Контакти

Волинь туристична

Волинь туристична

,

Агросадиби Волині

,

Туристичні райони

, Волинь, Луцьк, туризм, екскурсії
 



Меню сайту
Пошук
Наші партнери
Музейний простір України
Музейний простір Волині
Історична Волинь
Львівський історичний музей
Рівненський обласний краєзнавчий музей
Житомирський обласний краєзнавчий музей
Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному
Державний архів Волинської області
Волинська обласна організація Національної спілки краєзнавців України
Національна спілка краєзнавців України
ДП „Волинські старожитності” ДП „НДЦ” „Охоронна археологічна служба України” Інституту археології НАН України
Волинська обласна універсальна наукова бібліотека імені Олени Пчілки
Галерея мистецтв „Арт-кафедра”
Сайти музеїв
Волинської області
Форма входу
Логін:
Пароль:
Календар
«  Травень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Головна » 2020 » Травень » 21 » З колекції Музею волинської ікони: «Трійця Святої Анни»
18:01

З колекції Музею волинської ікони: «Трійця Святої Анни»

Закрити баннер

Серед пам’яток сакрального мистецтва, які знаходяться у колекції Музею волинської ікони, в окрему групу можна виділити твори ХVІІІ – ХІХ століть, написані на полотні. До музейної збірки вони потрапили з колишніх греко-католицьких храмів та костелів Волині. Своєрідне переплетення основ православної іконографії і західної художньої традиції олійного живопису втілене в іконі «Трійця Святої Анни» 1732 р. з церкви Казанської ікони Богородиці с. Садів Луцького району.

У композиції відображена містична тема духовного єднання трьох поколінь Святого сімейства – Анни, Марії та Ісуса Христа. Іконографія такого зображення була поширена з ХV – ХVІ століть у Північній Німеччині, Італії і Франції. У західноєвропейській традиції сюжет називався – «Аnna selbdritt», дослівно з німецької – «Анна – сама третя» чи «Трійця Святої Анни». Статична, симетрично побудована композиція об’єднує три постаті у єдину нерозривну сукупність. Наслідуючи західноєвропейських художників ХV – ХVІІ століть, маляр наділяє індивідуальними рисами лики персонажів, а вгорі на хмарах малює невеличких ангелів-путті. У центральній частині композиції яскравий жовтий стовп світла ніби виокремлює тему Святої Новозавітної Трійці: зображення Бога Отця, з якого на Ісуса сходить Святий Дух (голуб).

У нижній частині полотна дата – «1732» та частково втрачений донаторський напис «… ОБ ХА ДОЦРВИ..САДОВСКОЙ РАДИ СПАСЕ…».

Іконографічний сюжет «Трійця Святої Анни» характерний для костельного живопису, проте нерідко зустрічався у греко-католицьких храмах.

Джерело: Музей волинської ікони

Переглядів: 475 | Додав: administrator | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Зробити безкоштовний сайт з uCoz
Зробити безкоштовний сайт з uCoz